close
前幾天在國際部認識一個法國人......
他之前沒有正式參加過活動,但是有參加我們所舉辦的一些像2002年國際兒童畫展等展覽......
他講了句讓我有共鳴的話.因為他是老師,所以他在用字遣辭上面有一定的水準......
 
"Every one of us should be content for ourselves. speically people like us ......who  has the chance to go to other countries to seen  the different things. Coz most of people couldn't be like us. so we got the strong responsibility to tell them the world outside. To tell them what's going on outside the world. People always says Paris is the wonderful place.The most French are agree that. but actually they are some lot of beauty things in the world but they don't have the chance to find out.They only know Paris. I think that is too close. They can't see how beauty of the earth.They can't see the different side from the different way.so this is our mission. To tell people the outside world. and to teach the to open their eyes to reknew the world and to accept the new point of the world......."
 
一個第一次參加學會的法國人說的 ....... 
 
我很認同他,這就是我跟Bob一定要讓Charles幸福的原因........
 
今天我跟宗智參加國中部升學講習擔任發表讀書心得的大哥,昨天凌晨一點的時候我跟蹤至還在討論要用什麼樣的方式比較能夠讓國中生吸收.....還好事情沒有想像的糟......
 
他們的年紀對我來說很敏感,因為我就是在他們這年紀去南非的,再我的技一中對於這一對我印象非常深刻----我永遠忘不了當初怎麼會決定去南非的......所以我一直跟他們說下決定很重要.國二的我大概也沒有目標,較他們現在說自己的目標真的很難........
 
遇上了一個有目標的國中生,他說他未來想要當職業掑士,這很cool,也讓我想到了在南非認識的馬拉松選手......
 
當下一定有很多人反對他繼續下棋,他的父母應該是這樣想的吧,所以他說出來的時候他是抱著反正你們一定也會反對的心態而講出來的吧......
 
當我聽到他的想法時,當下第一個想法竟然是"cool"~~~~反正我都看過有人因為想跑馬拉松而跑去南非圓他的夢了,對於這種人家說沒有社會價值的活動我並不會制止.
 
但是我會要求他把語言學好,因為他以後如果真的代表台灣參加比賽了,他可以用英文溝通,就算以後如果不行,他至少還有第二專長......
 
我真的覺得超cool的,也真的希望他成功......
 
最近的目標......Charles.......
 
Polish.......
 
 
加油~~~~~
 
 
 
 
 
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Huang Reo Ape 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()